Polecamy

Co, jeśli sprawca nie posiada ważnego OC pojazdu?

Szkoda całkowita AC

Inne

Profesjonalna polerka samochodowa

Im samochód starszy, tym zwykle jego lakier traci swój pierwotny blask. Między innymi z powodu działającego na niego słońca, deszczu lub mrozu staje się bardziej matowy. Dodatkowo pojawiają się na nim zarysowania i otarcia. Na szczęście przy niewielkich nakładach finansowych i odrobinie wiedzy można samemu spróbować przywrócić samochodowej karoserii lśniący wygląd. Ale najpierw trzeba zaopatrzyć się w mechaniczną polerkę samochodową i dowiedzieć się jak, jej używać.

Dla początkujących i doświadczonych

Ręcznie polerowanie auta nie ma dziś sensu. Wymaga czasu oraz wysiłku, a usuwa tylko niewielkie, powierzchowne uszkodzenia. Znacznie lepsze rezultaty uzyskuje się, gdy zastosuje się polerkę elektryczną.

Dla początkujących najlepszym wyborem jest polerka mimośrodowa. Urządzenie to porusza się bowiem po elipsie i wytwarza mniejszą ilość ciepła, które mogłoby uszkodzić lakier.
Do polepszenia stanu karoserii stosuje się również polerki obrotowe, czyli rotacyjne, które wykonują koliste ruchy tylko wokół własnej osi. Jest to jednak sprzęt wymagający doświadczenia w tej pracy. Usuwa co prawda poważne wady lakieru, a pozwala także na uzyskanie jego pierwotnej głębi. Ponadto, gdy wspomaga się ten proces mocno ścieralnymi pastami pożądane efekty można uzyskać dość szybko. Ale lepiej aby tego typu polerek nie używały osoby nie mające doświadczenie, ponieważ mogą go uszkodzić.

Jaka moc i szybkość?

Warto też zastanowić się nad mocą takiej polerki. Oczywiście aby pracowała dłużej i efektywniej powinna mieć co najmniej 1000 W. Ale początkujący mogą też szukać urządzeń o mniejszej mocy.

Oprócz mocy znaczenie ma również zakres obrotów, w jakich pracuje ten sprzęt i powinien on mieć regulację prędkości obrotów, ponieważ większa szybkość potrzebna jest przy agresywnej korekcie wad lakieru, natomiast mniejsza świetnie sprawdza się w czasie wykończenia. Najlepszym wyborem są polerki z obrotami od 1000 do 2000 rpm. Poza tym polerka musi być wyposażona w elektroniczną kontrolę, utrzymującą stałą prędkość nawet przy niskich obrotach. Gwarantuje to niezawodność efektu.
Dla wszystkich będzie miała natomiast znaczenie waga takiego urządzenia, ponieważ polerowanie jest żmudną czynnością, szczególnie przy dużych zniszczeniach lakieru. Dlatego najlepiej znaleźć sprzęt o jak najmniejszej wadze. Wtedy ręce, nawet przy dłuższej pracy, nie będą się tak mocno męczyć.

Ważne są też pady i pasty

Aby dobrze przeprowadzić polerowanie lakieru potrzebne są odpowiednie pady oraz pasty.
Pady to nakładki zakładane na polerkę samochodową. To one mają bezpośredni kontakt z lakierem. Robione są z:
- gąbki, które stosuje się zarówno w polerkach obrotowych, jak i orbitalną. Mają one niski poziom ścieralności;
- wełny. Te z kolei przeznaczone są wyłącznie do polerek obrotowych. Charakteryzuje się wysokim poziomem ścieralności, dlatego lepiej, aby nie stosowali ich mało doświadczeni użytkownicy.
Ważna jest również wielkość pada. Te mniejsze o średnicy 3 i 4 stosuje się do bardziej skomplikowanych elementów auta (zderzaki, tylna klapa. Z kolei do dużych powierzchni wykorzystać można pady o średnicy nawet 8.
Tak samo jak pady, również pasty polerskie mają różne stopnie ścieralności. Na początku lepiej korzystać z tych oznaczonych jako średnio i lekko ścierne.

sklep.motogo.pl

Komentarze (0)

Zostaw komentarz

Zobacz

Pożyczka pod zastaw domu

​Wpisanie domu jako zabezpieczenia pożyczki pozwala na osiągnięcie znacznie wyższego wsparcia...

Jak zorganizować wyposażenie dobrego warsztatu...

Jeśli masz już w swoim posiadaniu warsztat samochodowy lub przymierzasz się do jego uruchomienia...

Hydrofobowe powłoki samochodowe (Niewidzialna...

Często zadajemy sobie pytanie - Czy super hydrofobowe powłoki samochodowe rzeczywiście...